lauantai 12. kesäkuuta 2010

Kesäkuu 2010

Jaahas, ei ole tullut kirjoiteltua, eikä tehtyä mitään Tildaa. Saan kohta Jugend-aiheisen pöytäliinani tehtyä ja voisi tehdä jouluksi Tilda-aiheisia pipariukkoja. Ei kun tässä ruskeaa kangasta jossain välissä hankkimaan.

keskiviikko 26. elokuuta 2009

Kesä on ohi

Kesä on päättynyt. Kesällä sain puutarhaenkelin valmiiksi ja se roikkuu ikkunaverhossa. Kesällä virkkasin ja nyt on menossa vaaleanpunainen neulepusero.

maanantai 6. heinäkuuta 2009

puutarhaenkeli

Sain vihdoin Puutarhaenkelin valmiiksi.
Olen tyytyväinen lopputulokseen. Ripustin hänet verhoon.

tiistai 26. toukokuuta 2009


Toukokuu

Kevät on jo pitkällä. Lähden lomille pariksi viikoksi.
Olen virkannut ahkerasti verhoa.

perjantai 24. huhtikuuta 2009

Kevät!

Keväinen tervehdys kaikille!

Esittelen teille keskeneräisen Tildan, koska tämä ystävä on jo pitkään istunut tässä jamassa nuppineulasilmineen kirjahyllyssämme. Ostin joskus tammikuussa paketin, joka sisälsi oheisen Tilda-nuken tarvikkeet. Mieheni oli mukana Sinooperissa, eikä ymmärtänyt koko ostosta. Aloitin tekemään nukkea talvilomalla. Sain aikaan vartalon, nutun ja housut. Nuken hiukset koin haasteelliseksi. Tökin kirjan ohjeen mukaan mustia rautalankoja päähän ja kieputin vaaleaa lankaa rautalangan päälle. Edestä ok, mutta takaa lopputulosta ei kannata esitellä. En oikein tainnut osata, enkä ymmärtää tuota hiustekniikkaa. Nukke on siis kesken ja epätäydellinen, mutta halusin sen silti tuoda tänne ja näyttää, että hitaasti hyvä tulee. Tulee varmasti päivä, jolloin esittelen nuken uudelleen ja silloin hänellä pitäisi olla mekko, essu, siivet selässä ja töppöset. En kyllä vielä ymmärrä, miten ne töppöset edes tehdään? Toivottavasti kirjasta löytyy jotain ohjetta selkokielellä?! Tai sitten pitää kehitellä jotain omaa….. ja kasvotkin pitäisi jotenkin taikoa. Vaikka toisaalta nuo hätäpäiteni silmiksi tökkäämät nuppineulatkin ovat ok, mutta jotain ilmettä pitää saada ja punaa poskiin.

lauantai 28. helmikuuta 2009

maaliskuussa

Talviloma oli ja meni.
Sain aikaan aika paljon puutarhaenkelini suhteen, mutta vielä se on kesken.
Sain ommeltua vartalon, housut ja nutun. Nyt hän istuu jo osittain puettuna kirjahyllyssä.
Vielä puuttuu, hame, essu, toffelit ja mansikka.
Nuo toffelit ovat vielä vähän kysymysmerkki, miten ne ommellaan, mutta eiköhän niihin joku ohje ja ratkaisu jostain löydy.