keskiviikko 26. elokuuta 2009

Kesä on ohi

Kesä on päättynyt. Kesällä sain puutarhaenkelin valmiiksi ja se roikkuu ikkunaverhossa. Kesällä virkkasin ja nyt on menossa vaaleanpunainen neulepusero.

maanantai 6. heinäkuuta 2009

puutarhaenkeli

Sain vihdoin Puutarhaenkelin valmiiksi.
Olen tyytyväinen lopputulokseen. Ripustin hänet verhoon.

tiistai 26. toukokuuta 2009


Toukokuu

Kevät on jo pitkällä. Lähden lomille pariksi viikoksi.
Olen virkannut ahkerasti verhoa.

perjantai 24. huhtikuuta 2009

Kevät!

Keväinen tervehdys kaikille!

Esittelen teille keskeneräisen Tildan, koska tämä ystävä on jo pitkään istunut tässä jamassa nuppineulasilmineen kirjahyllyssämme. Ostin joskus tammikuussa paketin, joka sisälsi oheisen Tilda-nuken tarvikkeet. Mieheni oli mukana Sinooperissa, eikä ymmärtänyt koko ostosta. Aloitin tekemään nukkea talvilomalla. Sain aikaan vartalon, nutun ja housut. Nuken hiukset koin haasteelliseksi. Tökin kirjan ohjeen mukaan mustia rautalankoja päähän ja kieputin vaaleaa lankaa rautalangan päälle. Edestä ok, mutta takaa lopputulosta ei kannata esitellä. En oikein tainnut osata, enkä ymmärtää tuota hiustekniikkaa. Nukke on siis kesken ja epätäydellinen, mutta halusin sen silti tuoda tänne ja näyttää, että hitaasti hyvä tulee. Tulee varmasti päivä, jolloin esittelen nuken uudelleen ja silloin hänellä pitäisi olla mekko, essu, siivet selässä ja töppöset. En kyllä vielä ymmärrä, miten ne töppöset edes tehdään? Toivottavasti kirjasta löytyy jotain ohjetta selkokielellä?! Tai sitten pitää kehitellä jotain omaa….. ja kasvotkin pitäisi jotenkin taikoa. Vaikka toisaalta nuo hätäpäiteni silmiksi tökkäämät nuppineulatkin ovat ok, mutta jotain ilmettä pitää saada ja punaa poskiin.

lauantai 28. helmikuuta 2009

maaliskuussa

Talviloma oli ja meni.
Sain aikaan aika paljon puutarhaenkelini suhteen, mutta vielä se on kesken.
Sain ommeltua vartalon, housut ja nutun. Nyt hän istuu jo osittain puettuna kirjahyllyssä.
Vielä puuttuu, hame, essu, toffelit ja mansikka.
Nuo toffelit ovat vielä vähän kysymysmerkki, miten ne ommellaan, mutta eiköhän niihin joku ohje ja ratkaisu jostain löydy.

tiistai 24. helmikuuta 2009

puutarhaenkeli

On talviloma. Sain tehtyä puutarhaenkelin vartalon. Se oli helppo ja kiva tehdä. Katselin kirjasta vinkkejä. Sitten tein vartalolle hiukset, joihin en ole tyytyväin. Tökin nukkeen rautalankaa ja kiepsuttelin mustan rautalangan ympärille valkoista hiusta. Tuli tosi ruma. Mietin, että olisi ollut parempi tehdä hiukset vanhan ajan mollamaijan hiustekniikalle, eli ihan ommella ne hiukset päähän.
Nyt seuraava projekti olisi tehdä vaatteita. Nukke istuu alastomana kirjahyllyssä ja odottaa.....

perjantai 6. helmikuuta 2009

puutarhaenkeli

Sain vihdoin viikko sitten ostettua ensimmäisen Tilda-hahmon, puutarhaenkelin.
Hitaasti, mutta varmasti olen aloittanut tekemään vartaloa.

torstai 29. tammikuuta 2009

puutarhaenkeli

Vihdoin olen saanut ostettua Sinooperista Tilda-hahmon, joka pitäisi ommella.

keskiviikko 14. tammikuuta 2009

Satumainen talvi


Kirjakaupan alesta Satumainen talvi 12 euroa!

lauantai 10. tammikuuta 2009

Blogi!

Olen tänään saanut elämäni ensimmäisen blogin. Viime keväänä näin TILA-ohjelman ja ymmärsin, että se, mistä olen pidempään jo pitänyt, tottelee nimeä TILDA. Olin ihastellut erilaisia hahmoja, nappeja, kortteja jne. Tuon TILA-ohjelman jälkeen löysin TILDA-sivut, Unelma-kirjakerhon ja jäin koukkuun.